זכויות יוצרים בחנות אינטרנטי
שיווק ופרסום

זכויות יוצרים בחנות אינטרנטי

זכויות יוצרים הוא מונח שבעלי חנויות נתקלים בו מבחינת מוצרים מקוריים ושיווק שהחנות מוכרת. במוצר המקורי: אם מדובר במוצרים "נוצרים", יש מקום לשמר את הייחודיות שלהם ולבדוק מקרים של כפילות. מבחינה שיווקית: צילום מוצר, כתיבת תוכן ופירוט מוצר, עיצוב פרסומים וכו' הוא עולם ומלואו, שלכולם יש היבטים של זכויות יוצרים.

איך להגן מראש על מוצרים

במקרים מסוימים, ניתן לרשום במשרד הפטנטים צורת מוצר כ"עיצוב" ואז לזכות במונופול על צורת המוצר. כאשר המוצר הוא "יצירה", הגנת החוק ניתנת עם פרסום היצירה לראשונה לציבור.

זכויות יוצרים של צילומים

לא רק "תמונה שווה אלף מילים", אלא תמונות אפילו טובות יותר. עם זאת, כאשר המוצר שלך מצולם, בעל התמונה כפוף לחוק זכויות יוצרים. מה זה אומר? צלם היצירה הוא בדרך כלל בעל הזכויות בתמונות, אלא אם כן הסכמתם ותציינו אחרת בחוזה. כמובן, השיטה הבטוחה ביותר, אך לא תמיד המוצלחת ביותר, היא לצלם את עבודתכם באופן אישי. אם אתה שוכר צלם, אנא אשר שאתה מסכים לתנאי השימוש שלו, הבעלות על התמונות וליחוסו של הצלם.

תיאור של מוצרים

חוק זכויות היוצרים מגן גם על יצירות שאינן צילום כגון דפי מכירה, תיאורי מוצרים ותוכן אחר שאתה או אחרים מכינים עבור החנות שלך. כמו בתמונות, החוק קובע כי בעל היצירה הוא היוצר, אלא אם תחליטו ותסכימו אחרת מראש. כמובן שצריך לתת קרדיט גם ליוצר. כמו בתמונות, אל תשאירו כאן סימני שאלה מול ספקי התוכן שלכם, וודאו שאין שאלות לגבי איזה סוג תוכן אתם יכולים להשתמש, איזה קרדיט צריך לתת, זכויותיכם להמשך עיבוד התוכן, וכו'

מה ניתן לעשות

יצירה מקורית שווה יותר לבעליה מהנייר שעליו היא מצויירת. החוק מתיר פיצויים של עד 100,000 ₪ בגין הפרת זכויות יוצרים ללא הוכחה (ואם חלילה תתייצב לצד המפר, גם אתה עומד בפני תביעות כאלה). עם זאת, אם לא תזהה הפרות ולא תגן על זכויותיך, החנות שלך תאבד את הייחודיות שלה, והלקוחות שלך יועילו למתחרים שלך. אבל התחרות מותרת והחוק לא יגן עליך מפני מי ש"גונב רעיון" או "קונספט", אלא רק על עותקים או יצירות נגזרות של המוצר שלך ומוצרים שיווקיים. במקרים כאלו כדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה במסחר מקוון ובקניין רוחני.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן