גן ילדים ברמת גן
גני ילדים

גן ילדים ברמת גן

מה ההבדל בין גן ילדים מעולה ברמת גן באמת, לבין גן שהוא רק "בסדר"? קבלו כמה כלים להבחין בין הטוב למצוין, בין המקום הראוי באמת לילדים שלכם לבין עוד גן רגיל בלי משהו יוצא דופן.

קונספט עם תוכן ממשי

זה לא סוד שהרבה גננות רואות במקצוען שליחות, אבל אי אפשר לומר שכולן כאלה. מעבר לעובדה שתמיד רצוי להכניס את הילדים אל גן ילדים שבו פועלת גננת משכמה ומעלה, שימו לב לקונספט. הרבה גני ילדים מכריזים על משהו מיוחד, שקיים אצלם ואין אצל אחרים. לדוגמא, גן ילדים שבו משלבים את השפה האנגלית. או גן שבו מטפחים כישורי חשיבה, לוגיקה, מוזיקה ועוד. ובכן, חשוב שההורים יבדקו בעצמם וייווכחו שמדובר על קונספט ממשי ולא רעיון שיווקי בלבד. כאשר מדובר בקונספט עם ערך, יש בכך אכן ערך ממשי ותועלת לילדים. ערך מוסף הוא מה שמבדיל בין הגן המצוין לבין זה השגרתי.

גישה חינוכית וערכית

הרבה גננות הן טיפוסים אימהיים וטוב שכך. אבל צריך לזכור כי גן ילדים לא צריך להיות רק "תחליף אימא" (או אבא) כאשר ההורים נמצאים בעבודה. גן מצוין באמת הוא מקום שנועד להקנות ערכים, מיומנויות, כישורים לחיים. בגן הילדים, הילדים צריכים ללמוד דרך ארץ, כישורים מוטוריים משוכללים אך גם כיצד לתפקד יפה עם חברים. גישה חינוכית מסודרת ועקבית היא זו אשר מייחדת את המצוינות.

חפשו ילדים מאושרים

רוצים עוד כלי שיעזור לכם למצוא גן ילדים ראוי לשמו עבור הבן או הבת שלכם? מעבר להתרשמות מהגננת, מהצוות החינוכי, מהגישה החינוכית, שימו לב לאווירה (אטמוספרה) שבגן. בקרו בגן והסתכלו היטב בילדים, בשעה שהם משחקים עם החברים או מעסיקים את עצמם בפעילות זאת או אחרת. היו ערים לשפת הגוף של הילדים, כי בזה אי אפשר לשקר. הגוף אומר את האמת. כשהילדים מחייכים, רגועים, מרוצים, רואים את זה היטב. אז עם כל הכבוד לכל יתר המילים הגבוהות, מה שאתם רואים בעיניים – זה תמצית העניין כולו. בסביבה של ילדים מאושרים, שם תרצו שגם הילדים שלכם יהיו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן